15 mill. for en god bilopplevelse

STOLT : Petter Johan Spiten kunne presentere det nye anlegget.

STOLT : Petter Johan Spiten kunne presentere det nye anlegget.

Artikkelen er over 5 år gammel

BilSpiten har bygget 600 nye kvadratmeter for å møte morgendagens utfordringer.

DEL

Onsdag kveld åpnet bilSpiten sitt nye anlegg offisielt. Ford har også fått plass i samme bygg som Volvo og Mazda.

Det var en gjeng stolte mennesker som tok i mot rundt 200 kunder, samarbeidspartnere og andre gjester.

I endring

Daglig leder Geir Hugo Ødegård-Hansen forteller om en endring i bilkjøperes vaner.

- Før, for sju år siden, var kunden fem ganger i butikken før det ble en handel. Nå kommer kunden en gang. Da har han eller hun nesten bestemt seg. Dermed blir det viktig for oss å gi en god kundeopplevelse. Det skal vi være best på av alle bilforretningene på Kongsberg.

Kunnskapen er langt høyere - mye grunnet tilgjengeligheten på nett. Tester, spesifikasjoner osv. finner man enkelt på nett. Dermed er det en bekreftelse på det man har lest seg opp på, man kanskje ønsker når man kommer i bilforretningen.

Oppussingen er den største i forretningen på 40 år, og går på langt mer enn en utvidelse.

Forretningen er kanskje den første som imøtekommer Volvos krav for 2020 til utforming av butikken. De tre bilmerkene har hver sin avdeling, med hver sine designmessige grep etter samarbeid med importørene.

Stolt eier

Petter Johan Spiten er andre-generasjons eier, han overtok sammen med fire søsken i 1975 etter at faren deres etablerte forretningen i 1959.

I 1986 solgte de, men fem år senere fikk Petter tilbud om å kjøpe forretningen tilbake.

Flere bilmerker har vært innom gjennom årene, men Volvo har alltid vært i sortimentet. Spiten fortalte om firmaets historie, mens tidligere olympisk mester i skiskyting, Hallvard Hanevold, holdt et lite foredrag om hvoran man kan være ganske dårlig, men gjennom hardt arbeid og hårete mål kan nå langt.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken