Vil teste ny, digital løsning der husselgere holder visningen selv

Sparebank1 BV skal teste en ny digital tjeneste for de som skal selge bolig. Men foreløpig er det kun folk i Drammen som får prøve seg.

Sparebank1 BV skal teste en ny digital tjeneste for de som skal selge bolig. Men foreløpig er det kun folk i Drammen som får prøve seg. Foto:

Med en ny digital tjeneste skal kunder selv holde visning. Resten står eiendomsmekleren for.

DEL

– Dette er et kundebehov som har vokst fram for noen få – og vi svarer på dette. Noen eiere har mindre behov for personlig rådgivning, og noen objekter skiller seg ut ved at de ikke behøver så mye forarbeid og salgsarbeid, sier daglig leder i EiendomsMegler 1 BV, Ola Amundsen, i en pressemelding.

Sparebank 1 BV har lansert sin nye tjeneste Lettsolgt. Tilbudet gjelder i første omgang kun for leiligheter i Drammen, men skal etter hvert være et supplement til den tradisjonelle boligsalgsprosessen.

LES OGSÅ: Rønneberg-hyttene fortsatt ikke solgt

Holder visning selv

– Vi vet at det å ha med en mekler i hele salgsprosessen likevel er viktig og kjennes trygt for folk, fortsetter Amundsen.

Tjenesten innebærer altså at kunden selv holder visning, med hjelp fra eiendomsmekler via mail og telefon. Eiendomsmekleren gjennomfører budrunde og annet praktisk på tradisjonelt vis.

LES OGSÅ: I denne kommunen er det bare hytter til salgs 

– Gjør hverdagen enklere

Administrerende direktør i SpareBank 1 BV, Rune Fjeldstad, forteller at tjenesten er i tråd med deres satsing på innovasjon og forretningsutvikling.

– Det er viktig for oss å tilby smarte tjenester digitalt som gjør hverdagen enklere for kundene våre lokalt, og eiendom er et viktig satsingsområde. Vi har stor tro på at vi med dette tilbudet vil dekke et markedsbehov, sier Fjeldstad.

 

Artikkeltags