På andreplass i kåring over Norges mest attraktive arbeidsgiver

VINNERE: Alle vinnerne av Randstad Employer Brand Research 2019. Fra venstre: Kongsberg Defence & Aerospace (2. plass), DNV GL (1. plass) og NRK (3. plass).

VINNERE: Alle vinnerne av Randstad Employer Brand Research 2019. Fra venstre: Kongsberg Defence & Aerospace (2. plass), DNV GL (1. plass) og NRK (3. plass). Foto:

Kongsbergbedriften Kongsberg Defence og Aerospace kom på andreplass i en kåring om Norges mest attraktive arbeidsgiver.

DEL

En undersøkelse gjort av Randstad Employer Brand Research viser at Klassifiseringsselskapet DNV GL er kåret til Norges mest attraktive arbeidsgiver i en uavhengig undersøkelse.
På andreplass finner vi Kongsbergbedriften Kongsberg Defence og Aerospace, mens NRK tar tredjeplassen.

Ny teknologi og sunn økonomi

Kongsberg Defence og Aerospace får ros for bruk av ny teknologi, sunn økonomi og interessante arbeidsoppgaver innen teknologifeltet.

Kongsberg Defence og Aerospace er en arbeidsgiver som er gode på å ta i bruk ny teknologi – i langt større grad enn konkurrentene i undersøkelsen. De har en sunn økonomi og tilbyr interessante arbeidsoppgaver innenfor et felt som er i stadig teknologisk utvikling. De er mindre kjent enn konkurrentene i undersøkelsen, men oppfattes som langt mer attraktive å arbeide for blant de med høyere utdanning – særlig blant menn, sier Eivind Bøe, administrerende direktør i HR- og rekrutteringsselskapet Randstad Norge.

(Artikkelen fortsetter under bildet)


ANDREPLASS: Kongsberg Defence og Aerospace er en attraktiv arbeidsgiver viser ny undersøkelse.

ANDREPLASS: Kongsberg Defence og Aerospace er en attraktiv arbeidsgiver viser ny undersøkelse. Foto:

NRK trekkes fram som en arbeidsgiver som har et godt omdømme, og som gir gode karrieremuligheter.

Solid merkevare

Undersøkelsen viser at det er de etablerte selskapene med lang historikk som scorer høyest.

– Det bekrefter at det tar tid å bygge opp en merkevare som arbeidsgiver, sier administrerende direktør Eivind Bøe i HR- og rekrutteringsselskapet Randstad Norge.

Undersøkelsen har blitt gjennomført internasjonalt i snart 20 år, men i år er første gang den gjennomføres i Norge. Fire tusen nordmenn mellom 18 og 65 år er intervjuet om deres inntrykk av utvalgte private selskaper.

LES OGSÅ:

Artikkeltags