Juryen oppfordrer til å tenke utradisjonelt

ØNSKER GODE FORSLAG: Også i år skal Serviceprisen i Kongsberg deles ut. Men tidligere enn vanlig. I juryen sitter også i år Marit Engeset fra Høgskolen i Sør-Øst Norge, Jørn Steinmoen, redaktør i Laagendalsposten og Wivi-Ann Bamrud, daglig leder i Kongsberg Næringsforum.

ØNSKER GODE FORSLAG: Også i år skal Serviceprisen i Kongsberg deles ut. Men tidligere enn vanlig. I juryen sitter også i år Marit Engeset fra Høgskolen i Sør-Øst Norge, Jørn Steinmoen, redaktør i Laagendalsposten og Wivi-Ann Bamrud, daglig leder i Kongsberg Næringsforum. Foto:

For sjette år på rad skal Serviceprisen i Kongsberg deles ut. Og i år starter kåringen allerede nå. Årets frist for å sende inn forslag er 22. januar.

DEL

Som vanlig er det Laagendalsposten, Høgskolen i Sørøst-Norge og Kongsberg Næringsforum står bak, med god hjelp av leserne. Premien var på 10.000 kroner til bedriften som vinner, en studentoppgave med veiledning fra faglærer, og en annonsekampanje på 100.000 kroner i Laagendalspostens kanaler.

Egen utdeling i Smeltehytta

Tidligere har prisen blitt delt ut under Bebop & Business-arrangementet på Kongsberg jazzfestival. Men i år ønsker juryen at selve utdelingen og vinneren skal få enda mer oppmerksomhet. Derfor har de lagt utdelingen til 15. mars.  Utdelingen skjer i Smeltehytta.

– Vi valgte å flytte utdelingen, siden det er så mye annet som skjer under jazzfestivalen. Derfor har vi lagt utdelingen tidligere på året. Vi kommer til å ha et festlig arrangement når prisen deles ut i Smeltehytta, forteller Jørn Steinmoen, redaktør i Laagendalsposten.

Her kan du sende inn ditt forslag!

Tenk utradisjonelt

Juryen håper å få inn et bredt spekter med forslag.

– Det kan være alt fra skisenteret, buss, taxi, bank, biblioteket, og kanskje til og med noen som man kanskje bare har snakket med på telefon eller på nettet, sier Wivi-Ann Bamrud, daglig leder i Kongsberg Næringsforum.

De oppfordrer folk til å tenke gjennom hvilke gode opplevelser de har hatt i året som har gått, der de har fått god service i ulike bedrifter i Kongsberg.

Men hva er egentlig god service?

– Vi håper at folk som sender inn forslag, også skriver en begrunnelse om hvorfor de mener de ulike bedriftene fortjener å vinne. Gjerne med eksempler på god service, sier Marit Engeset fra HSN.

Les også: – Omtrent som det så ut da bestefar starta butikken

Stolt over lokale vinnere

Fristen for å sende inn forslag er 22. januar. Av de innkomne forslagene plukker juryen ut seks stykker, som publikum får anledning til å stemme på.

De tidligere vinnerne av prisen er lokale. Det synes juryen er veldig bra.

– Tenkt at vi har så mange gode bedrifter i byen! Det gjør at vi oppnår målsettingen vår med denne prisen. Som er å sette service på dagsordenen for å skape en bedre og mer attraktiv by å bo i, sier Bamrud.

Det første året prisen ble delt ut var i 2013. Da vant Jernia Magnussen, i 2014 vant EnergiMølla, i 2015 vant Magnussen igjen, i 2016 Skrim Bil og i 2017 vant Kopisenteret.

Les også: – Mølla hadde ikke vært her uten de frivillige

Selger livsverket

Artikkeltags