Gå til sidens hovedinnhold

Telenor har en strategi, kanskje?

Artikkelen er over 3 år gammel

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Ambisjonene våre er klare – vi vil skape vekst ved å være foretrukket av kundene, og vi vil levere etterspurte tjenester på en svært kostnadseffektiv måte.

Dette står å lese på Telenors sider. De har klare ambisjoner om å skape vekst ved å være foretrukket av kundene.

Jeg har vært Telenorkunde i mange år. Ja helt siden fasttelefonen vår hadde nummer 400 og hyggelige damer satte meg i forbindelse med verden der ute.

Nå til dags kan jeg komme ut i en enda større verden gjennom Telenors kabler. All verdens nyheter kan leses og spørsmål besvares. Jeg lurer likevel på, vil Telenor egentlig ha en kunde som foretrekker Telenor, og som etterspør deres tjenester, eller er lille meg stort sett i veien slik at kostnadseffektiviteten går ned?

Mandag 8. mai ble det stille. Telefonen var død og nettet nede. Ja da, egen ruter er sjekket, jo da, resetknap forsøkt. Telenor ser at feilen kanskje ikke er min. De skal sette noen på saken. Fint det, noen er ikke Telenors egne krefter, nei, man har folk til slikt.

Nå er Relacom på saken og ingen ting blir gjort på dagen feilen blir meldt. Da er man fullbooket på grunn av andre feil må vite. Dag to kommer en melding om at feilen er lokalisert. Noen har vært ute med grabben og gravd et sted for dypt, for bredt, for langt og nå skal kabelen spleise, en gang i neste uke.

Dette er kanskje kostnadseffektivt, men er det slik en møter kunder som skal foretrekke Telenor? Jeg spurte, og fikk vite at slikt måtte jeg leve med. Det var jo Kr. Himmelfart og langhelg.

Så går nå dagan. Tiden for feilrettingstidspunkt komme og en melding tikker inn på mobilen om at nå er alt i orden. De hadde skjøtt kabelen må vite, men virket nettet, ringte telefonen? Nei. Ny kontakt med Telenor. Ny runde på eget utstyr, nå skulle jo alt virke? Fortsatt ikke mitt utstyr det var feil med. Ny feilmelding til Telenors eksterne hjelpere. Og feilen rettes kanskje i morgen, men nå er det jo snart pinse, så......?

Alltid på nett reklameres det med, foretrukket av kunder, levere etterspurte tjenester, drive kostnadseffektivt. Effektiviteten sikres kanskje ved at kundeservice ikke er døgnåpen. At kunder må vente i dager og mer på feilretting og at kunden må overbevise operatøren om tingenes tilstand. At vi fortsatt ikke er på nett, sammen, og at tjenester ikke leveres på et nett Telenor i 2013 brukte 11 millioner per dag for å utvikle. I dag brukes sikkert mer. Kanskje det er noe å hente ved å spandere litt mer av Telenors overskudd på effektiv kundebehandling og rask feilretting?

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 06:00.