– Registrer dere, så får vi gitt beskjed om strømstans

Trond Eriksen fra Glitre Energi.

Trond Eriksen fra Glitre Energi. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Trond Eriksen i Glitre Energi oppfordrer strømkundene om å registrere seg, så får de beskjed når det er planlagt strømstans.

DEL

«Hvor er strømmen? Jeg har ikke hatt strøm siden i morges,» sa lesere av Lp.

Beboere på Moane hadde da vært uten strøm i mange timer. Da Lp gikk inn på Glitre Energis nettside, så sto det at strømbruddet var planlagt fra 08.30 onsdag.

Arbeid på strømnettet

For å få informasjon om strømbruddet, så ringte Laagendalsposten til Trond Eriksen i Glitre rett etter klokken 12 onsdag. Da kunne han melde tilbake at strømmen var kommet tilbake.

– Den er nettopp slått på etter at det har pågått arbeid på strømnettet, forklarte Eriksen, som samtidig kommer med en oppfordring.

LES OGSÅ: Tåke utsetter helikopterbefaring

Vil ha nummeret ditt

Glitre vil gjerne at alle kundene registrerer seg med sitt mobilnummer. På den måten får de kontakt med beboere når det er strømbrudd.

– Gå inn på www.glitreenergi.no og «Min side». Der registrerer man mobilnummeret, og da får vi gitt beskjed, sier Trond Eriksen.

Rundt 80 prosent av kundene har nå registrert seg med mobilnummer, men Glitre Energi vil gjerne har flere på sin kontaktliste.

En annen måte å finne ut av strømstanser på er å gå inn på kartet til Glitre for å se om en feil er registrert.

Artikkeltags