Fredheim rundt

Artikkelen er over 4 år gammel

Denne turen er en lett tur og som er merket med hvitmalte pinner.

DEL

Lengde 3,6 km. Du kan parkere ved Fredrik stoll, nær Fredheim i Saggrenda.

Starten er vest for Fredheim, og er skiltet med Fredheim rundt. Gå forbi betjeningsboligene og følg «Bestemorstien» til du kommer til Knuteveien.

Kryss veien og følg de hvitmalte pinnen nedover til du kommer til en grusvei. Ta denne grusveien til venstre, gå forbi bommen og ta Knuteveien oppover ca 100 m.

Etter ca 100 meter går det merket sti innover til høyre. Følg denne ca 400 meter til du kommer til grusveien. Så følger du grusveien til du møter Bergmannsveien. Her kan man avslutte og ta Bermannsveien tilbake til Fredheim, da blir turen ca 2,4 k.

Fredheim rundt turen fortsetter videre nedover veien ca 200 meter til skogsbilveien går innover til venstre Følg denne ti merket sti med Fredheim rundt tar av til venstre.

Følg stien og den hvite merkinga tilbake til Fredheim. Du vil etter ca 1 km komme inn på Bergmannsstien og runden treffer på blå, gul og oransje runde.

Følg merkinga tilbake til parkeringsplassen.

Turfakta:

• Kart: Nærturkart Kongsberg 1: 10 000
  • Turkort lages i samarbeid med Kongsberg Kommune, Gjensidigestiftelsen, Kongsberg og Omegns Turistforening
  • De første kortene ble produsert i 2014, og det utvides stadig med nye kort. Flere frivillige lag og foreninger kommer med tekst og forslag til turer.
  • Kortene er gratis og deles ut på hos Turistforeningen i Hyttegata 3.