SISTE: Ved 14-tiden onsdag opplyser de til Laagendalsposten at estimert rettetid er klokka 15 onsdag.
Viken Fiber melder på sine nettsider at enkelte kunder opplever bortfall av internett og telefoni.
De melder om at problemet oppsto tidlig onsdag morgen og at de jobber med å løse problemet.
Kommunikasjonssjef for infrastruktur hos Altibox-eieren Lyse, Ingvild Ween forteller til Laagendalsposten at problemene oppsto onsdag morgen og at de jobber for å rette feilen.
– Feilen berører kunder i hele landet, men gjelder ikke alle kunder. De fleste kundene er uten internett og mobiltjenester, opplyser Ween.
Kommunikasjonssjefen sier at de vet årsaken til feilen som er en teknisk feil.
– Feilen er funnet og vi jobber så raskt vi klarer med å rette feilen. Vi forstår at det er en ulempe for de som er berørt å være uten disse tjenestene, opplyser Ween.
Mange mangler fortsatt internett onsdag formiddag
Klokken 10.48 onsdag formiddag opplyser Ingvild Ween at feilen er rettet, men at flere kunder fortsatt er uten internett.
- Årsaken til at feil oppsto er nå rettet. Dessverre har det også vært en følgefeil som gjør at det kan ta tid før alle kunder har fått tjenestene tilbake. Vi følger fortsatt dette tett, og vurderer behov for ytterligere tiltak for at kunder skal få tjenestene raskere tilbake.
Internett trolig tilbake klokken 14.00
Klokken 12.43 sender Viken Fiber ut SMS til sine kunder og sier at feilen trolig vil bli rettet innen klokken 14.00, onsdag ettermiddag for de som ikke allerede har fått tilbake internett.
Ved 14-tiden onsdag opplyser de til Laagendalsposten at estimert rettetid er klokka 15 onsdag.