Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Kvalitet i hver treningstime hos Sense

Annonse fra Sense trening & helse

Sense trening & helse kan tilby et komplett tilbud under ett tak i topp moderne lokaler i Kongsberg.

Sense trening & helse

Sense AS er fullservice treningssenter i Kongsberg sentrum. Lokalene består av 1350 kvadratmeter med tilbud innen helse, ernæring og trening.

På nettsidene finner du mer om de ulike tilbudene på senteret

Her kan du se timeplanen og booke timer

Medlemsfordeler: les her om dine andre fordeler som medlem hos oss.

Har du spørsmål kontakt oss på 32 73 11 00 eller post@sensehelse.no

Sense trening & helse er Kongsbergs nyeste og mest moderne treningssenter. Etter å ha holdt på i en årrekke, reåpnet de i flunkende nye lokaler i november i fjor, og kan tilby et komplett fullservicesenter innen trening, ernæring og behandling.  

- I de nye lokalene har vi topp moderne fasiliteter og utstyr å tilby kundene våre. Vi er opptatt av å skille oss ut i positiv forstand, og ønsker å tilby Kongsberg-folket noe som ikke finnes i området fra før av. Her skal folk få kvalitet, kompetanse og positivitet i nye, freshe lokaler, smiler Hilde Groven. 

Hun eier senteret sammen med Wenche Wagener, men er samtidig fysioterapeut og deltar aktivt i den daglige driften av senteret som i dag har over 1500 medlemmer.

Et personlig senter

Siden Sense trening & helse ikke er en del av en kjede, så gir det spillerom for å være mer personlige i stilen.

- Sense er drevet av gründere som har stor lidenskap for trening og helse. Vi har mange dyktige ansatte og instruktører. Vi er opptatt av å senke terskelen for å komme til Sense for å trene, gå på kurs eller få behandling. Vi er svært opptatte av å få kundene våre i gang, men samtidig sørge for at de holder motivasjonen som er nødvendig for å få resultater i det lange løpet. Hva kundene ønsker å oppnå, ser veldig individuelt, men vi er her for å hjelpe til hele veien, smiler Hilde Groven.

Unikt oppfølgingssystem

Nettopp oppfølging og motivasjon spiller en nøkkelrolle i samspillet mellom de ansatte på treningssenteret og kundene. 

Det er viktig å holde motivasjonen oppe lenger enn noen uker i begynnelsen av januar.

- Vi har et unikt digitalt oppfølgingssystem som gir medlemmene en fin mulighet til å følge sin egen progresjon, og det gir instruktørene mulighet til å følge med og gi hjelp underveis. Samtidig har vi aktiviteter som skal øke motivasjonen, enten det er medlemsturer til utlandet, aktiviteter på senteret eller interne konkurranser. Alt gjør vi for at medlemmene skal huske på å holde seg i gang, uansett hva deres personlige mål er, sier Groven.

Sense har også et eget tilbud de kaller for "Godt voksne", er er for gruppen 60+. Her kan medlemmene trene sammen i egne gruppetimer - og nyte det sosiale fellesskapet. 

Økende interesse for personlig trener

Alle nye medlemmer hos Sense trening & helse får to timer med en personlig trener (PT) inkludert i medlemsskapet. På den måten kommer medlemmene godt i gang på en trygg måte, slik at de trener riktig. 

I en samtale med PT setter medlemmene mål for treningen, og får et tilpasset program. Dette skjer etter å ha gjennomført noen tester for å kartlegge nåsituasjon og se hva medlemmer bør ha fokus på.

- For de som ønsker ekstra oppfølging, er det mulig å kjøpe flere PT-timer. Enkelte medlemmer liker å bli holdt litt ekstra i ørene, og har gjerne en til to PT-timer i uken. Vi merker en økende etterspørsel etter PT-timer. De ønsker å legge litt ekstra penger i egen helse, og ser at det gir resultater, forteller Hilde Groven.

En av landets beste sykkelsaler

Spinning er populært både blant de som skal i gang med trening, men også de som har holdt på en stund. Hos Sense trening & helse finner du en av de beste sykkelsalene i landet med det nye innen teknologi både på sykkelen og i salen.

- Vi har sykler som måler watt, noe som gjør det lettere å måle intensiteten din. Vi kjører egne powertimer der du kan følge pulssonen og løypeprofilen din på en skjerm på veggen. Men vi har også egne timer som er lavterskel slik at alle finner et tilbud som passer dem. I tillegg har vi en egen testlab der du kan måle oksygenopptak og ta laktatmålinger, for øvrig det samme utstyret som Olympiatoppen bruker, forklarer Groven.

Kvalitet og tverrfaglig samarbeid

Helseavdelingen på Sense består av tre naprapater, to osteopater, en fysioterapeut, massør, ernæringsveileder og en naturmedisinsk aromaterapeut. Sammen sørger disse for et tverrfaglig samarbeid som setter pasienten i fokus.

- Hos oss er det kort ventetid, og vi samarbeider godt for å hjelpe folk på best mulig måte. Her har vi trening og helse under samme tak, og føler vi har de beste forutsetninger for å kunne hjelpe folk til å få en bedre hverdag, smiler Hilde Groven hos Sense helse & trening på Kongsberg.

Redaksjonen i Laagendalsposten har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet