Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bokvalitet og livskvalitet går hånd i hånd på Dyrmyrskauen

Annonse fra Dialog Eiendomsmegling

Bor du i enebolig og lengter etter et enklere liv med mindre vedlikehold, hagestell og ansvar? I Dyrmyrskauen på Kongsberg finner du leilighetene du leter etter.

STORTRIVES PÅ KONGSBERG: Kristin Ødegaard Korvald er veldig fornøyd med den nye leiligheten i Dyrmyrskauen.
Sentrumsnære leiligheter med høy standard, nydelig beliggenhet og gode solforhold er nærmest som å bo på et "all inclusive"-hotell. Dette er gode argumenter for at Dyrmyrskauen på Kongsberg skal bli ditt neste bosted. Er du interessert, bør du kjappe deg - det er bare åtte leiligheter igjen!

Dyrmyrskauen er et prosjekt på Kongsberg som består av totalt 43 leiligheter fordelt på to byggetrinn. Det er Dialog Eiendomsmegling som står for salget, mens Vestaksen og PK Gruppen er utbyggere. Salget av de nye leilighetene har så langt gått svært bra.

- Ja, vi er veldig fornøyde med salget av leilighetene, men vi har fortsatt åtte fine leiligheter igjen å selge. Fem leiligheter er fra byggetrinn 2,  mens tre leiligheter er fra byggetrinn 1. Ønsker folk å få seg en leilighet i dette prosjektet, så kan det være lurt å ta en prat med meg og avtale visning, sier Lars Martin Nilsrud, eiendomsmegler i Dialog Eiendomsmegling. Han har jobbet som megler i 16 år, og jobber primært med prosjekter og bruktsalg.

Når det gjelder standarden, så har entreprenør og utbygger valgt å heve standarden.

Lars Martin Nilsrud i Dialog Eiendomsmegling

Høy standard og god beliggenhet

Det som utpeker seg som spesielt i Dyrmyrskauen-prosjektet, er først og fremst den høye standarden på leilighetene, beliggenheten og de gode fellesløsningene.

- Når det gjelder standarden, så har entreprenør og utbygger valgt å heve standarden ganske betraktelig. I leilighetene finner du enstavs eikeparkett på gulvene, kvalitetsfliser på bad, vannbåren varme i gulvene og høy standard på kjøkkenløsninger og integrerte hvitevarer, for å nevne noe, forteller Lars Martin Nilsrud.

Dyrmyrskauen ligger bare noen gode steinkast fra Kongsberg sentrum, men likevel langt nok unna til at det er stille og rolig.

- Det er en fin spasertur inn til sentrum, der du finner alt du trenger i det daglige. I tillegg er det veldig kort vei til marka og fine muligheter til å ta naturen i bruk, poengterer eiendomsmegleren.

ALT KLART FOR EN FLOTT SKITUR: Du finner en egen smørebod i kjelleren som alle beboerne kan bruke.

Heis til kjelleren - og egen smørebod!

Rett utenfor leilighetene er det heis ned til kjelleren, der det er garasjeplass og gode muligheter for lagring.

Der finner du også et lite verksted med verktøy som du kan bruke.

- Kongsberg er en by der vi er veldig glad i å ta i bruk naturen. Derfor har utbyggeren satt inn en godt utstyrt smørebod i kjelleren der du finner smørebenk og det du trenger for å preppe skiene klare for fine skiturer, smiler Lars Martin Nilsrud.

En annen stor fordel i dette prosjektet, er at du slipper unna mye av ansvaret som du har i eneboligen.

- Her er mye inkludert i fellesutgiftene. Trappevask, oppvarming, varmtvann, internett/TV, brøyting og strøing av fellesområder, kommunale avgifter ligger inne i pakken med fellesutgifter. Dermed slipper du å tenke på det, og kan bruke tiden din på andre ting, forteller Nilsrud.

NÆRMILJØ: Det er trivelig inne i leilighetene på Dyrmyrskauen, men nærområdet rundt er også forlokkende.

Veldig gode tilbakemeldinger

Kjøpegruppen for Dyrmyrskauen-prosjektet, er hovedsakelig mellom 50 og 70 år, men det finnes også leiligheter som passer for yngre mennesker.

- Vi har overlevert en god del leiligheter, og tilbakemeldingene er veldig gode. Folk virker fornøyd, forteller Lars Martin Nilsrud.

Megleren fra Dialog Eiendomsmegling skryter av de gode samarbeidspartnerne i prosjektet.

- Som megler er det viktig med gode samarbeidspartnere. Dyrmyrskauen er et samarbeidsprosjekt mellom Vestaksen og PK Gruppen. To veldrevne og solide selskaper med personer som jeg har jobbet sammen med i mange år. Jeg føler meg helt trygg på det produktet de leverer, fastslår Nilsrud.

Vi gleder oss virkelig til sommeren, da skal vi nyte terrassen og de gode solforholdene!

Kristin Ødegaard Korvald, beboer i Dyrmyrskauen

- Deilig å slippe eneboligen

Kristin Ødegaard Korvald er en av leilighetskjøperne på Dyrmyrskauen. Hun og mannen flyttet inn i den splitter nye leiligheten i oktober 2015 - og trives veldig godt.

- Vi bodde i en enebolig med dobbelt garasje, bod, loft og alt mulig. Den største overgangen fra enebolig til leilighet var å kvitte seg med mye av det vi hadde. Vi brukte et års tid på den jobben, og er veldig fornøyd med resultatet, smiler hun.

Lettvint er et stikkord når Kristin skal fortelle hva som er fordelen med å bo på Dyrmyrskauen.

- Det er lettvint å bo i en leilighet. Du har alt på ett plan, heis, garasjeplass i kjelleren, fantastisk utsikt og gåavstand inn til sentrum. Vi gleder oss virkelig til sommeren, da skal vi nyte terrassen og de gode solforholdene, smiler Kristin.

Hun har bare lovord å si om både utbyggerne og Dialog Eiendomsmegling.

- Vi har fått service fra A til Å. Har det dukket opp noe, så har vi tatt kontakt fått hjelp til å ordne opp i det med en gang. Nå har vi bodd i den nye leiligheten i noen måneder, og trives godt i området og med de hyggelige naboene. Og en ting er i hvert fall helt sikkert: Vi angrer ikke på at vi byttet ut eneboligen vår med leiligheten. Nå har vi tid til å gjøre veldig mye annet enn hagearbeid og vedlikehold av hus, smiler Kristin Ødegaard Korvald.

UT PÅ TUR, ALDRI SUR: Det bugner av flotte turområder i nærheten av Dyrmyrskauen. Hva med en fjelltur til Gyldenlovefjellet?
** Ta kontakt med eiendomsmegler Lars Martin Nilsrud i Dialog Eiendomsmegling hvis du har spørsmål om prosjektet. Du treffer ham på telefon 31 10 10 00/92 62 95 60 eller på e-post nilsrud@dialog.no
Redaksjonen i Laagendalsposten har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet