Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Utsikt i særklasse

Annonse fra Dialog Eiendomsmegling

Det lille sameie Utsikten på Gamlegrendåsen nord bærer sitt navn med rette. Ti store leiligheter er plassert med storslagen utsikt mot byen og Knutefjellet. Den gode nyheten er at tre av dem fortsatt er til salgs!

- Jeg vil påstå at dette er en av de råeste tomtene i Kongsberg. Både når det gjelder solforhold og utsikt, og samtidig nærheten til byen og attraktiv natur i marka, sier Lars Martin Nilsrud i Dialog Eiendomsmegling.

De tre leilighetene som fortsatt er ledige er romslige – mellom 87 og 112 kvadratmeter. Store glassflater mot vest slipper inn mye lys, og gjør opplevelsen av leilighetene veldig behagelig.

Leilighetene i første etasje har direkte utgang til usjenerte terrasser. Videre er veien bare noen skritt over plenen og rett ut til et naturskjønt friområde.

Dette er en av de råeste tomtene i Kongsberg

Lars Martin Nilsrud

Høy standard

Lars Martin Nilsrud i Dialog Eiendomsmegling sier det har vært et mål å kunne presentere leiligheter med gjennomgående høy standard i dette sameie. Det har de lykkes godt med.

- Leilighetene har to flislagte bad og eget vaskerom. Gulvene har enstavs eikeparkett. Det er vannbåren jordvarme, samt at leilighetene har energiklasse A og B som gjør at kostnadene til oppvarming og varmtvann blir minimale. Kjøkkenet har kvalitetsinnredning fra Sigdal. Alle leilighetene har egen garasje med bod, og det er tilstrekkelig med gjesteparkeringsplasser utenfor. De ti leilighetene deler også på et felles aktivitetsrom som kan brukes til skismøring, klargjøring av sykler eller enkle snekkerarbeider, forteller Nilsrud.

Han mener den høye standarden i kombinasjon med utsikt og solforhold gjør dette svært attraktivt som bosted.

- Leilighetene ligger vestvendt. Det betyr en solgang som er optimal. Her får man virkelig muligheten til å nyte utsikten mot byen, se kirketårnet og Knutefjellet med skisenteret, sier Lars Martin Nilsrud.

Det er Dialog Eiendomsmegling i Kongsberg som tilbyr de flotte leilighetene innerst i blindveien Maren Stavlums vei på Gamlegrendåsen nord. Leilighetene er bygget av entreprenørfirmaet Bøhmer, og byggherre er Backe Prosjekt. 

Passer de fleste

Leilighetene i Utsikten passer de fleste boligkjøpere. Planløsningene er fleksible og praktiske både for familier og par.

Det karakteristiske løkkelandskapet på Gamlegrendåsen er et kjent område i Kongsberg. Utsikten ligger inntil de gamle steingjerdene som preger friområdet på nedsiden. Leilighetene er etablert i gangavstand til butikk og bussholdeplass, og det er kort vei til sentrum.

Gamlegrendåsen er en lekegrind for de som setter pris på friluftsliv. Et steinkast unna går lysløypa, og det er stier i hopetall for turer til fots og på sykkel.

- Har du lyst til å se et virkelig attraktivt bosted, viser jeg gjerne frem Utsikten, sier Lars Martin Nilsrud.

Nyt utsikten på visning onsdag 31. August mellom kl 17 og 18!

Lars Martin Nilsrud

Redaksjonen i Laagendalsposten har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet