Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Ingen oppdrag er for små

Annonse fra Rørsenteret Kongsberg AS

Enten du skal sette inn varmepumpe, fikse et gammelt avløp, pusse opp badet eller bytte et kjøkkenbatteri så er Rørsenteret Kongsberg AS på plass for å hjelpe deg.

Adresse
Dyrmyr gata 31, 3611 Kongsberg

Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 15:00

Den lokale rørleggerbedriften utfører tjenester innen installasjon, vedlikehold og reparasjon av vann-, varme- og sanitæranlegg i bolighus og andre bygninger.

For Rørsenteret Kongsberg AS står det lokale i fokus. De aller fleste oppdragene de påtar seg er eneboliger og leiligheter i Kongsberg.

– For oss er alle kunder like viktige, uansett om du er en privatperson som må bytte en kran eller en stor entreprenør hvor vi jobber på et prosjekt over flere år, understreker Sønstebø Helgesplass.

- Ringer Fru Olsen fordi det drypper fra kranen så blir hun prioritert på lik linje med de store kundene. Uansett om oppdraget hos privatpersoner er store eller små så yter vi service og kommer så fort vi kan. Det er jo tross alt befolkningen i området som trenger oss i mange år fremover, fortsetter han.

Bedriften ble etablert i 2014 og har siden oppstarten blitt sju ansatte og to lærlinger. Alle de ansatte har svennebrev som rørlegger, og har til sammen mer enn 100 års erfaring innen faget.

– Vi synes også det er viktig å videreføre faget, og derfor er vi en godkjent lærebedrift med to lærlinger i dag, sier Geir Ove Sønstebø Helgesplass, serviceleder i Rørsenteret Kongsberg AS.

– Vi er i en fase hvor vi får mange henvendelser, og det ser ut som vi må utvide. Det lover godt for lærlingene i årene som kommer, med tanke på fast ansettelse, fortsetter han.

Ingen rørproblemer for Rørsenteret Kongsbergs daglig leder Hørdur Hreidarsson

Det er ikke bare de lokale kundene som inngår i fremtidsplanene til Rørsenteret Kongsberg AS. Bedriften benytter seg av lokale samarbeidspartnere, som elektrikere, flisleggere, snekkere og malere.

– Vi får mye skryt for dette, samtidig som det bidrar til å holde liv i det lokale næringslivet, og ingenting er bedre enn det, sier den erfarne rørleggeren.

Installasjon av varmepumper, som også kan anvendes til kjøling, har blitt veldig populært de seneste årene. Det finnes mange typer varmepumper på markedet og mange lurer på hva som passer best for seg med tanke på behov og bolig.

Vannbåren varme er den mest optimale form for oppvarming av din bolig. I kombinasjon med luft/vann eller vann/vann varmepumpe vil du få en betydelig reduksjon av dine fyringsutgifter. Du får også et meget behagelig inneklima. Varmeanlegget ligger skjult i gulvet, noe som gir deg større fleksibilitet med tanke på innredning. 

Få jobben gjort profesjonelt

Sønstebø Helgesplass har noen gode råd og tips å komme med når det gjelder varmepumper.

– Det viktigste er å få en profesjonell installatør til å utføre jobben. Deretter må du opprettholde servicen på varmepumpe og/eller anlegget. Det er ikke bare å starte opp en varmepumpe og la den tute og gå frem til noe skjer for deretter å ringe en rørlegger, forklarer han.

En varmepumpe kan på mange måter sammenlignes med en bil. De aller fleste overholder servicen på bilen så det er ingen grunn til at du ikke skal gjøre det samme med varmepumpen i huset.

– Ta imot råd om service og vedlikehold fra oss. Da vil varmepumpen fungere optimalt og lenger. I tillegg er det viktig at sluk og vannlåser er rene, så foreta kontroll av systemene med jevne mellomrom. Det vil spare deg for mye trøbbel, fortsetter Sønstebø Helgesplass.

Varmepumpen bør også kjøpes gjennom en seriøs forhandler som kjenner både produktet og installerer korrekt. Da har du også noen å ringe til dersom uhellet skulle være ute.

Fra Showrommet til Rørsenteret Kongsberg AS

Uhell kan skje. Det vet Sønstebø Helgesplass alt om. Rørleggeren har blitt kalt ut på et oppdrag hos en familie som kom hjem fra et lengre utenlandsopphold. Allerede før avreise la de merke til at varmeanlegget begynte å være vanskelig, men tenkte ikke noe mer over det. Mens de nøt ferien sa anlegget takk for seg. Da familien kom hjem ble de møtt av en isdekket trapp fra andre etasje fordi varmepumpen hadde stoppet, som resultat av manglende service.

Rørsenteret Kongsberg AS står også bak en rekke flotte bad i Kongsberg og omegn. De rehabiliterer hele eller deler av baderom og setter det i forskriftsmessig stand.

Dine rørproblemer – uansett størrelse – blir løst på best mulig måte av de dyktige ansatte hos Rørsenteret Kongsberg! 

Rørsenteret Kongsberg AS

• Rørsenteret Kongsberg AS utfører tjenester innen installasjon, vedlikehold og reparasjon av vann-, varme- og sanitæreanlegg i bolighus og andre bygninger.

• Vi har i dag 7 ansatte, alle med svennebrev som rørlegger. Daglig leder har i tillegg mesterbrev. Til sammen har våre ansatte mer 100 års erfaring innen rørleggeryrket.

• Vi har jobbet med et bredt spekter oppdrag, både innen storindustri, eneboliger, leilighetsbygg, rehabilitering av bad, installering av alle typer vannbårne varmeanlegg, småservice, serviceavtaler og rørleggerbutikk.

• Vi tar også på oss mindre serviceoppdrag som montering av kjøkkenbatterier, berederbytter, rehabilitering av bad/vaskerom og bytte av toalett.

• Vi har litt varer på lager, så det skal være muligheter for å komme innom for å kjøpe småvarer om det trengs.

• For oss er både små og store kunder like viktig! 

Redaksjonen i Laagendalsposten har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet