Annonsørinnhold i samarbeid med Ramirent

Hva er dette?

 
 

Hvorfor eie når du kan leie?

Det er mye aktivitet på kundesentrene i Kongsberg og Drammen. Noen har kommet innom for gode råd og tips om rett maskin for neste prosjekt mens andre vet akkurat hva de skal ha. Kaffe serveres med et smil, mens løsninger legges frem for kundene.

Annonsørinnhold i samarbeid med Ramirent

Ramirent

Ramirent er Norges ledende utleiepartner for maskiner, verktøy og utstyr. Hver dag hjelper Ramirent sine ansatte små og store kunder med deres utfordringer gjennom å forstå deres behov, gi gode råd, finne riktig utstyr og gi kvalifisert opplæring.

Ivar Alm Vika jobber som kundesenteransvarlig i Drammen og Kongsberg, og han forteller om hektiske dager.

- Våren har gjort sin innmarsj og det betyr høysesong for oss, for nå skal både privatpersoner og bedrifter sette i gang med hage og hus, sier Alm Vika. Kundene står til og med å venter på at vi skal åpne om morgenen, fortsetter han med et smil. 

– I tillegg kommer jo de store prosjektene vi har som går året rundt, både med store og små entreprenører, legger Alm Vika til. 

Stian Pareliussen, Håkon Bjørløw-Larsen og Ivar Alm Vika (fra venstre) streker seg både høyt og lavt for at kundene skal være fornøyd

Vinteren har endelig sluppet taket og med våren kommer privatpersoner som skal leie utstyr for å sette i gang med uteprosjektene sine. De skal bruke lift, grave i hagen, leie piggmaskiner og jordbor – for å nevne noe.

For Terje Melquist, kundebehandler i Kongsberg betyr det travle dager. Men det er slik han vil ha det. Kunder kommer innom for hjelp og spørsmål, enten de representerer et firma eller som privat forbruker. Terje er eneste kundebehandler på Kongsberg, men får god hjelp av kollegaer i Drammen om behovet melder seg.

– Selv om det er full fart på kundesenteret så kan vi stole på Terje. Han har meget høy kompetanse og kunnskap om utstyr, bruk, sikkerhet og kundeservice, legger Alm Vika til.

Avdelingen på Kongsberg åpnet for to år siden, og regionansvarlig for region sør, Ole Morten Hystad Larsen forteller at det har vært en enorm vekst i Kongsberg, hvilket faller i god smak! 

– Min hverdag består av å samkjøre dagene med tanke på vareflyt og logistikk avdelingene mellom, produktopplæring og fokus på HMS, sier Hystad Larsen. 

- Vi jobber hardt med å skape en felles kultur så alle i Ramirent- familien føler at de er på samme lag og drar lasset sammen. De som jobber med Ramirent- logoen på brystet er en løsningsorientert gjeng som stiller opp for kunden og følger opp slik at kundens prosjekt blir gjennomført på en skikkelig måte, fortsetter han. 

Det er hektiske dager på kundesenteret i Drammen. Her er Stian Pareliussen og Ivar Alm Vika (fra venstre) i aksjon

Høy kompetanse og service

Alle de ansatte i selskapet, enten du treffer dem i Kongsberg, Drammen eller på ett av de andre kundesentrene rundt om i Norge, består en faglig sterk kompetanse om maskiner, utstyr og løsninger. 

– Det er mange fordeler med Ramirent, som setter kunden i fokus. Vi kan skaffe det meste av utstyr, sikkerheten blir vektlagt og utstyret er meget godt vedlikeholdt, forteller Alm Vika. Mange av de som kommer til oss er usikre på hvilket utstyr som er rett for jobben, og da er det vår jobb å fortelle kunden hva han trenger. Det kan være alt fra utstyr til å kutte hekken eller til større graveprosjekter, understreker han.

Kundeservice står i fokus, og alle som en strekker seg gjerne det lille ekstra for at kundene skal bli fornøyd.

Kompetanse, en stor maskinpark og godt vedlikeholdt utstyr gjør at kunden kan fokusere på selve jobben. Dermed kan kundene opprettholde produktiviteten, samtidig som de sparer tid og kostnader.

Frode Syvertsen utfører en kontroll på en av maskinene for å sjekke at alt fungerer

Maskiner til alle prosjekter

I mange tilfeller må Ramirents ansatte kaste seg rundt for å hjelpe en kunde "i knipe". Noen ganger er det snakk om levering av store maskiner med kort leveringstid, kanskje bare noen timer. Men som regel så fikser Ramirent det – og kunden setter pris på det!

– Hos oss står kunden i fokus, og de skal aldri være i tvil om dette. Vi lever jo av fornøyde kunder, så det akter vi å fortsette med, sier Hystad Larsen.

For maskinene hos Ramirent står sjelden stille. Maskiner og utstyr flyttes rundt i distriktet etter behov og maskinene jobber for fullt. Da er det trygt å vite at godt vedlikehold av maskinene står i fokus hos Ramirent. Hver gang en maskin blir returnert etter utleie gjennomføres grundige inspeksjoner, vedlikehold og klargjøring før neste utleie.

Selskapet tenker også miljø og sikkerhet i alt de gjør. Her jobbes det systematisk for å hindre ulykker eller skader. Dette skaper en ekstra trygghet for deg som kunde.

Så uansett om prosjektet ditt er lite eller stort, om du trenger små eller store maskiner så er Ramirent der når du trenger dem. Kundesenteret i Kongsberg og Drammen ønsker deg velkommen inn for en prat. Gode råd og tips serveres med en kopp kaffe og et stort smil! 

Ramirent

• Ramirent er Norges største og ledende aktør innen utleie av maskiner, verktøy og utstyr.

• Ramirent er en totalleverandør som samarbeider med aktører i næringer som landbruk, bygg og anlegg, industri, offentlig sektor, verft og det private markedet.

• I Norge er Ramirent representert med 42 kundesentre og har 420 ansatte.

• Selskapet ble etabler i 1955 og har nærmere 300 utleiesentre i 10 land (Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Slovakia og Polen).

• Ingen oppdrag er for store – ingen er for små. 

Del artikkelen på Facebook